FORGOT YOUR DETAILS?

ווטס אפ ככלי נהדר לשימור לקוחות

by / יום ראשון, 06 דצמבר 2015 / Published in תוצאות בעסקים

לפני כמה חודשים, לקראת כנס מכירות שיזמתי, חיפשתי נתונים ממחקרים/סקרים שמציגים את היחס בין מדד ההכנסות למהות הקשר עם לקוח: נוכחי, לקוח עבר, פוטנציאלי…
ולא מצאתי!

אז…כתבתי והפצתי סקר בעצמי שענו עליו מעל ל – 200 בעלי עסקים ו…
ההשערה שלי אוששה ביג טיים!
40% לפחות מההכנסות שלנו, מגיעים מלקוחות העבר שלנו למרות שהרוב ציינו כי 80% מההשקעה השיווקית שלהם מופנית לגיוס לקוחות חדשים.

התובנה המתבקשת
לשמור על קשר עם לקוחות העבר זה חובה לכל עסק שרוצה להצליח ולהגדיל הכנסות
ויש להכניס "שמירה על קשר" כראש פרק מוביל בתכנית העסקית שלך החל מאתמול!

אם הצליח לי – יצליח גם לך!

ווטס אפ הוא כבר מזמן ערוץ שיווק לכל דבר אם עושים בו שימוש חכם!
השבוע פתחתי לראשונה "רשימת תפוצה" ללקוחות מצפנים בווטס אפ
ושלחתי הודעה לכולםםםם בלחיצת כפתור של רגע. 
היופי ברשימת תפוצה היא שברגע נשלחת ההודעה לכולם אבל מי שמגיב, מגיב רק לך!

השורה התחתונה הפתיעה גם אותי!
70% הגיבו בהודעה חוזרת וחיממו לי את הלב!
4 לקוחות מהעבר התקשרו לקבוע פגישת ייעוץ ואימון עסקית חדשה
6 סיפרו שנתנו השבוע את הנייד שלי עם המלצה חמה
2 לקוחות ציינו שחוזרות למועדון הלקוחות של מצפנים – Biz Beat

צעד אחר צעד:
1. שמירה על קשר היא חיזור ומי לא אוהבים שמחזרים אחריו?
היצמדו לפרשנויות שיקדמו אתכם בעסק שלכם ושימו בצד את אלו שימנעו מכם לשמור על קשר ולמנף את העסק!

2. לתת ערך – בראש ובראשונה  לשים לב כי כל מסר שתעבירו נותן ערך ותועלת לצד השני –
הכינו שימת נושאים שתוכלו לתת עליהם טיפ/מידע/ שיסייע ללקוחות הקיימים והעבר שלכם.

3. קצר ולעניין – רשמו מסר קצר ( לא יותר מ 3-4 שורות) לכל נושא שהגדרתם בסעיף 1.

4. מינון – בחרו תאריכים שנכון לשלוח את המסר שיש לזה משמעות אם זה בגלל סיבה חיצונית  ( למשל טיפ לסוף חודש) או אם זה בהקשר לפעילות שלכם ( ממבצע לשבועיים) ואל תגזימו – 2 מסרים לחודש, זה משהו שיכול להתקבל על הדעת ולא ייצור אנטי.

5. קצת טכנולוגיה וממש בקלות:
פתחו את הווטס אפ בטלפון
גשו ל – 3 הנקודות שיש בצד שמאל למעלה ובחרו "רשימת תפוצה"

רשימת תפוצה

 

 

 

 

פתיחת רשימת תפוצה

 

 

 

 

 

 

 

לחצו על סימן הפלוס וסמנו את כל הלקוחות + לקוחות העבר שלכם כך שייכנו לרשימה – רק אלו שיש להם את מספר הטלפון שלכם בנייד יראו את ההודעה שלכם

הקלדת אנשי קשר

 

 

 

 

 

סימון חברי קבוצה

 

 

 

 

 

 

 

הגדירו שם לרשימת התפוצה שיהיה לכם קל לזכור ולאתר כל פעם ושלחו הודעה ראשונה – הנה מה שאני שלחתי:

מצפנים - שומרים על קשר

 

 

 

 

 

 

 

 

6.פיילוט – אם אתם לא בטוחים שהבנתם, פתחו "רשימת שידור" קודם לכמה חברים/ משפחה שיסכימו לשתף איתכם פעולה ותראו שזה עובד – כך זה התחיל אצלי!

7.מדידה – עשיתם? איזה מרגש! קיבלתם תגובות? יצרו קשר טלפוני? עצרו – מדדו – תסיקו מסקנות להמשך עשייה אפקטיבית.
לשמירה על קשר מהנה ומפרה!
8.התמדה – כמו בכל ערוץ שיווק בו אתם בוחרים להעביר מסרים, זה לא חייב לעבוד מיד – תתמידו, תאמינו והתוצאות יגיעו!

אהבת? תרם לך? אשמח לכל תגובה וכמובן לעדכונים במידה והטמעת גם אצלך!

חג חנוכה שמייח ומדליק במיוחד,

שלך,
שחף ויינר איתן
מייסדת ומנכ"לית מצפנים – הזירה להתפתחות ותוצאות בעסקים

2 Responses to “ווטס אפ ככלי נהדר לשימור לקוחות”

  1. שחף, כרגיל יופי של טיפים . תודה

כתיבת תגובה

TOP