FORGOT YOUR DETAILS?

הגיע הזמן לנהל (את הזמן)

by / יום חמישי, 16 יולי 2015 / Published in קריירה, תוצאות בעסקים
לנהל את הזמן

לא מצליחים לנהל את הזמן?
מפנטזים על עוד שעה ביום?
הגעתם למקום הנכון. הגיע הזמן לנהל (את הזמן) ולא להתנהל!
אנחנו גם הורים, גם בני זוג, גם עובדים, גם משתדלים ליהנות מהחיים ועוד המון "גמים" (כל אחד עם התמהיל שלו), אז מה הפלא שאנחנו תמיד, אבל תמיד, לא מספיקים את ה-כ-ל?
אז בואו נעצור  רגע את מילוי היומן באלפי משימות. את זה כבר ניסינו – לא עובד, ותעשו כמה צעדים פשוטים: תתעדפו (כי לא הכל באמת דחוף) ותיעזרו (בכל מי שמוכן לחלוק איתכם).
רק ככה תצליחו להתפנות (לדברים שאתם באמת נהנים לעשות) ולהיות הרבה יותר מאושרים וידידותיים לעצמכם ולסביבה.

אז איך לוקחים את המושכות לידיים ומנהלים את הזמן במקום שהוא ינהל אותנו?
קבלו ממני 10 טיפים לניהול זמן אפקטיבי, שזיהיתי כי עובדים מצויין עבורי וגם עבור הלקוחות שלי

  1. קודם כל תקדישו זמן – בלי השקעה אי אפשר להגיע להספק טוב יותר.
  2. תרגישו בנוח – אתם בחברה טובה. רוב האנשים נלחמים בזמן בלי הפסקה.
  3. תאמינו!  שאתם יכולים ושהשינוי אפשרי. אמונה נותנת כוח.
  4. לרשום! לרשום! לרשום! את כל המשימות במקום אחד מסודר שהכי נוח לכם לעבוד איתו: יומן, פנקס, אאוטלוק. ככה גם לא שוכחים וגם מתעדפים בקלות
  5. אם אין אני לי? יש מי! תחליטו אלו משימות נשארות אצלכם, כי באמת אבל באמת רק אתם יכולים לבצע אותן ומה יכול לעבור למישהו אחר: בן זוג, קולגה, הורים ואפילו ילדים (שיעזרו במטלות הבית ויחסכו לכם זמן יקר).
  6. בואו נדבר על שליטה… – אני יודעת, זה קשה לשחרר. לא קל "להעביר הלאה" לאחרים כי "אני כבר אתקתק את זה", כי "אני אעשה את זה הכי טוב"  ועוד הרבה כי, כי, כי. בקיצור, מתכון מומלץ לעייפות כרונית והספק נמוך במיוחד.
    ערכו רשימת הפסדים ל"אי היכולת לשחרר" וקראו אותה לפני שאתם שוב לוקחים הכל על עצמכם.
  7. אם יש תירוצים – לא רצים. עכשיו הזמן הנכון להתחייב (בקול רם) להאציל סמכויות ויאללה לעבודה.
  8. דחוף או חשוב? או בקיצור תעדוף – אין מצב שהכל דחוף והכל חשוב. חלקו את המשימות להם "דחוף וחשוב" (איתן מתחילים), אל תגעו במשימות "לא חשוב ולא דחוף" והפעילו שיקול דעת במשימות "דחוף אבל לא חשוב" או "חשוב אבל לא דחוף".
  9. תרגול – כמו בכל דבר שרוצים לראות בו תוצאות, נדרש תרגול. תתחילו מאחד מהטיפים שלי, צברו הצלחות קטנות והמשיכו הלאה. עם הזמן, ההרגל יהפוך לשגרת היומיום באופן אוטומטי.
  10. זמן לעצמך! – בין כל המשימות, התעדופים ודרישות הסביבה, אל תתפשרו על זמן אישי. כי כשלך טוב, לכולם יותר טוב יותר!

כיום, כשמאחורי 17 שנות קריירה, אני עצמאית ובאמת מאושרת. למה? כי אני עוזרת לארגונים, לעסקים ולאנשים לראות את החלום ולהפוך אותו למציאות בנתיב האופטימלי לשגשוג מהיר –במישור האישי והעסקי כאחד.

איך אני עושה את זה?

בדיוק בשביל זה פתחתי את העסק שלי:  מצפנים – הזירה להתפתחות ותוצאות בעסקים של שחף ויינר איתן. מצפנים מעניקה לכם תכנון יסודי, כלים מקצועיים רלוונטיים ויישום פרקטי במסלול האישי והקבוצתי, כדי "לזוז" בעצמכם ולהצליח לנהל את הזמן שלכם באפקטיביות ולהתמודד עם אתגרים נוספים בקריירה ובעסק.
בבלוג שלי ובעמוד העסקי שלי בפייסבוק תמצאו טיפים מהשטח, ייעוץ מקצועי והשראה מעוד סיפורים אישיים (לינק לעמוד סיפורים אישיים) של עוד אנשים שהחלום שלהם כבר מזמן הפך למציאות. F- מצפנים- הזירה להתפתחות ותוצאות בעסקים.

כתיבת תגובה

TOP